Wat betekenen al die afkortingen?


occasie auto te koop

U heeft zojuist uw oude auto verkocht en u bent de trotse eigenaar van de nieuwe auto. Uw aankoop zal bewonderenswaardig zijn en u zult schitteren als een gieter. Maar toen kwam weer: “Zit er ABS, EPS of AFS op de auto?” Hij zat vol met tanden. Dit is niet echt het geval is, dat is waarom hebben we komen met een handige “auto afkorting” lijst.

Actueel  worden steeds meer auto’s standaard uitgerust met technische snufjes, en deze gereedschappen zijn voor het gemak ingekort. Over het algemeen kunt u meer algemene afkortingen beantwoorden, zoals ABS. Als je vragen hebt over AFS of KW van een auto, wordt het vervelender. Hieronder geven we de meest voorkomende afkortingen weer.

ABS

Antiblokkeersysteem ABS ‘helpt’ rem. Auto’s met ABS behouden altijd de stuurbaarheid tijdens het remmen, omdat het in fasen remt (ook wel pompremmen genoemd). Het ABS-systeem controleert automatisch wanneer de wielen blokkeren tijdens het remmen. Als de wielen moeten worden vergrendeld, zal het systeem automatisch de remkracht kort loslaten. Nadat het gevaar is geweken, wordt de remkracht hersteld. Daarom neemt het ABS-systeem het remmen van de auto gedeeltelijk over, zodat u de auto altijd kunt besturen.

AFS

Adaptive Front Lightning System AFS past automatisch het licht aan tijdens het rijden. Bent u gebogen en / of valt het weer en veroorzaakt u slecht zicht? Vervolgens “draait” u de koplampen en zorgt u ervoor dat het uitzicht wijd is en dat het tegemoetkomende verkeer niet duizelig wordt. Uw koplamp anticipeert op de curve, zodat deze de curve beter kan verlichten.

ESP

Electronic Stability Program Het ESP-systeem werd oorspronkelijk alleen door Mercedes gebruikt, maar wordt nu door andere merken gebruikt. ESP controleert altijd de stabiliteit van de auto tijdens het rijden. Tijdens het rijden controleert het systeem of de positie van de wielen overeenkomt met de richting aangegeven door het stuur. Als dit niet correct is, kan het systeem een ​​of meer wielen afremmen totdat de stabiliteit is hersteld.

GPS

Global position system Hoewel GPS oorspronkelijk is ontworpen voor militaire doeleinden, heeft het een plaats in ons dagelijks leven. GPS bepaalt de positie van de auto op basis van satellieten. Dit doet hij door de afstand tussen de satelliet en de auto te berekenen. Dit is handig als u verdwaalt of als uw auto wordt gestolen.

PDC

Parkeersensoren PDC is een systeem waarmee u kunt parkeren. Verschillende sensoren op de auto kunnen uw afstand tot andere objecten meten, zoals auto’s of muren in de buurt. PDC wordt voornamelijk gebruikt voor parkeren. Vervolgens laat het systeem u via beelden of geluidssignalen de afstand tot andere auto’s weten. Het systeem geeft meestal aan hoe ver je met een piep bent gereisd.Hoe dichter je bij een object komt, hoe sneller de piep elkaar volgt.

ACC

Adaptive Cruise Control ACC is een verbeterde versie van het klassieke cruise control-systeem. U kunt de auto op constante snelheid houden zonder zelf te accelereren. Onder de huidige verkeersomstandigheden moet u echter altijd de snelheid aanpassen aan de functie van het voorligger. ACC berekent automatisch de volgende afstand van de voorligger en past de snelheid aan. Op deze manier kunt u voorkomen dat u het voertuig voor u raakt, omdat u het cruise control-systeem niet op tijd hebt aangepast.

ECC

Elektronische klimaatregelsystemen Tegenwoordig zijn de meeste auto’s uitgerust met een of andere vorm van airconditioning. Wanneer de temperatuur in de auto te hoog is en koeling nodig heeft, kan deze worden geopend. Traditionele airconditioners blazen alleen koude lucht en moeten handmatig worden uitgeschakeld. ECC houdt de huidige temperatuur in de auto bij. Eenmaal afwijkend van de instellingen van de bestuurder, wordt ECC geactiveerd om de temperatuur te herstellen.

4WD

Klassieke auto’s met vierwielaandrijving kunnen voor- of achterwielaandrijving hebben. Bij voorwielaandrijving zit de motor onder de motorkap en drijft de voorwielen aan. Bij gebruik van achterwielaandrijving zit de motor in de kofferbak achter en drijft de achterwielen aan. Doordat de motor maar twee wielen tegelijk aandrijft, is de grip op het terrein van de auto laag. Om dit probleem op te lossen is een methode ontwikkeld waarbij de motor alle vier de wielen kan aandrijven. In veel, vooral terreinwagens, kunt u de 4WD-functie activeren wanneer u voelt dat de wielen slippen of grip verliezen. Aan welke afkorting denk je onlangs? Laat het ons weten en leg de volgende verklaring af.

Wij kunnen alle vragen voor u regelen en een redelijke prijs voor uw auto voorstellen!



https://auto-verkopen-belgie.com/