Effectieve strategieën om uw e-commerce startup op te laten vallen


best seller marketing

Statistieken bevestigen dat er wereldwijd ongeveer 24 miljoen e-commercesites zijn. Dus als u een e-commerce startup-eigenaar bent, is het heel normaal om bang te zijn voor het enorme aantal concurrenten in uw niche. Maar vergeet niet dat een druk veld ook een indicator is van de bestaande vraag, waardoor e-commerce een winstgevend segment wordt.

Het goede nieuws is dat u e-commerce-giganten zoals Amazon, eBay of Wal-Mart niet hoeft te verslaan om uw volledige commerciële succes te ervaren. Door vrije marktruimte en uw eigen niche te vinden op basis van uw doelgroep, kunt u uw online winkel uitbreiden en u onderscheiden van andere online verkopers.

Dit is wat u moet doen om een ​​voorsprong op de concurrentie te krijgen.

Zorg ervoor dat de klant uw inhoud leuk vindt

Geweldige inhoud verhoogt de interesse en waarde van uw doelgroep, waardoor u meer conversies genereert. Een interessante infographic van Demand Metric laat zien dat 80% van de mensen het leuk vindt om een ​​bedrijf te leren door inhoud op de site te lezen of te bekijken.

Hoogwaardige, boeiende en relevante inhoud kan de bezoekers van uw site overtuigen om gerichte acties in uw voordeel uit te voeren. Hier leest u hoe u uw publiek kunt imponeren met een effectieve contentstrategie.

Maak een kwaliteitspagina “Over ons”

De About Us-pagina is de belangrijkste pagina op een website omdat deze uw merk kan onderscheiden van de concurrentie. Het maken van deze pagina wordt echter meestal door de meeste bedrijven genegeerd. Deze pagina biedt de mogelijkheid om uw merkverhaal te vertellen om het vertrouwen van klanten op te bouwen en hen loyaler te maken.

Zorg ervoor dat uw Over ons-pagina vertelt over hoe uw bedrijf is gegroeid, communiceert de kernmissie van uw bedrijf en legt uit wie u dient en waarom. Gebruik video-inhoud om deze pagina begrijpelijker te maken. Zo kan elke gebruiker het verteren.

Probeer ook uw bedrijf in het beste licht te presenteren door uzelf of een lid van uw team te laten zien. Mensen willen op een dieper niveau contact maken met bedrijven en dit type persoonlijke inhoud zal de relaties met hun klanten helpen verbeteren.

Bied educatieve inhoud aan

Het aanbieden van educatieve of oefeninhoud is een geweldige manier om uw publiek te betrekken en hun honger naar kennis te stillen. Internetmarketeers gebruiken doorgaans verschillende digitale marketingstrategieën om verkeer te genereren. Maar heel weinig bedrijven zijn gericht op het aanbieden van educatieve inhoud. Het aanbieden van bruikbare inhoud zal niet alleen uw websiteverkeer verbeteren, maar het zal uw bezoekers ook door de marketingtrechter leiden en de klantbetrokkenheid naar een hoger niveau tillen.

Start uw eerste stappen door effectief inhoudsonderzoek te doen in uw niche. Gebruik tools voor het maken van inhoud zoals BuzzSumo, Ubersuggest en Google Alerts om inhoud te ontwerpen die u onderscheidt van de concurrentie. Geweldige educatieve inhoud moet niet alleen het publiek opleiden, maar ook de feiten op een leuke manier presenteren. Het digitale publiek van vandaag kijkt graag naar VFX-video’s. Houd hier rekening mee bij het maken van praktische inhoud voor uw bedrijf.

Moedig door gebruikers gegenereerde inhoud aan

Gebruikersinhoud kan u helpen hoogwaardige, authentieke en unieke inhoud voor uw merk te maken waarmee u de concurrentie kunt verslaan. Ongeveer 79% van de klanten is van mening dat door gebruikers gegenereerde inhoud een aanzienlijke impact heeft op hun aankoopbeslissingen.

Door gebruikers gegenereerde inhoud is waardevoller dan welk merkverhaal je ook deelt op sociale media. Begin met het uitvoeren van wedstrijden op sociale media voor het maken van inhoud. Daarnaast gebruiken mensen vaak sociale media om hun hobby’s, interesses en prestaties met anderen te delen. Gebruik tools voor sociale media zoals Facebook Audience Insights om inzicht te krijgen in gebruikersactiviteit op basis van demografische gegevens, pagina-likes, locatie en winkelactiviteit.

Focus op de klantervaring

De klantervaring gaat niet alleen over verkopen. Bij elke stap van de verkoopcyclus en daarna voelt u zich speciaal, zodat u zich kunt onderscheiden van de concurrentie.

Een boeiend loyaliteitsprogramma kan bijvoorbeeld een grote bijdrage leveren aan het verbeteren van uw klantervaring. Exclusieve kortingen bieden aan loyale klanten of degenen die een minimale aankoop hebben gedaan, kan het winkelend gevoel speciaal maken, waardoor u zich onderscheidt van winkels die dergelijke privileges niet bieden.

Verkoop oplossingen, geen producten

Jeff Bezos, CEO van Amazon, streeft ernaar om klantenservice een topprioriteit te maken voor de organisatie. Het hele bedrijfsmodel van de e-commercegigant is dat ze hun klanten zo goed mogelijk van dienst moeten zijn. Om uw merk te laten opvallen, moet u goed luisteren naar de zorgen van uw publiek, oplossingen voorstellen, problemen oplossen en hen in staat stellen manieren te suggereren om de gebreken van uw bedrijf te corrigeren.

Focus op micromomenten

Volgens onderzoek van Google zijn micromomenten met opzet beladen momenten in het verkoopproces wanneer een klant ‘wil weten’, ‘wil gaan’, ‘wil doen’ of ‘wil kopen’.

Als een gebruiker bijvoorbeeld naar Amerikaans fastfood zoekt, verwacht hij dat Google een lijst met restaurants naast hem laat zien. Deze gebruiker heeft een “ik wil gaan” micro-moment. Met andere woorden, micro-momenten bestaan ​​uit intenties, acties en verlangens die de cliënt zelf manifesteert.

Om uw merk te onderscheiden, moet u deze micromomenten in uw domein benutten en de klant gedurende het hele verkoopproces behulpzaam zijn. Onderzoeken waar en wanneer uw doelgroep op internet zoekt, kan bijvoorbeeld nuttige inzichten bieden in hun zoekgedrag.

Dus als uw producten seizoensgebonden zijn, moet u precies bijhouden wanneer uw potentiële klanten op zoek zijn naar een aanbieding. Wanneer zoeken grip krijgt, moet u een geschikte pay-per-click-advertentiecampagne starten om te profiteren van het micromoment.

Verdien het vertrouwen van de klant

Het vertrouwen van uw klanten winnen is een van de meest effectieve manieren om u te onderscheiden van de concurrentie en uw bedrijf op te schalen. Maar het winnen van klantvertrouwen kan lastig zijn, vooral als u nieuw bent op de markt. Overweeg deze tips om een ​​vertrouwd online merk op te bouwen.

Werk samen met andere merken en influencers

Partnerships met andere merken (klein of groot) en influencers in uw niche kunnen vertrouwen in uw startup opbouwen en uw online reputatie verbeteren. Neem contact op met influencers – zakenlieden, bloggers en journalisten – om uw merk meer bekendheid te geven en vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten

Gebruik tools zoals Buzzsumo, Ninja Outreach, Social Animal en VoilaNorbert om influencers in je niche te vinden.

klanten-reviews

Recensies, beoordelingen en aanbevelingen vergroten de online geloofwaardigheid van een merk. Uit het consumentenonderzoek van BrightLocal bleek dat 78% van de klanten (en 91% tussen 18 en 34 jaar oud) ongeveer evenveel vertrouwensbeoordelingen achterlieten als persoonlijke aanbevelingen.

Als zodanig is het erg belangrijk om gemiddelde beoordelingen en klantrecensies weer te geven op de pagina Over en in het algemeen op elke productpagina. U moet ook een kleine stimulans aanbieden, zoals korting of kredietpunten, om klanten ertoe te brengen uw merk te beoordelen.

Bied uitzonderlijke klantenservice

Als u de beloften van uw online advertentie niet kunt waarmaken, zullen mensen u niet vertrouwen. Stel een toegewijd serviceteam samen en stel hoge eisen aan de snelheid en kwaliteit van de klantenservice. Uitzonderlijke klantenservice zal niet alleen de loyaliteit en het behoud van klanten vergroten, maar ook uw reputatie als klantgerichte organisatie versterken.

Bied verschillende populaire betalingsmethoden aan

U wilt toch dat uw klanten hun aankooptransactie voltooien, toch? Daarom bieden we een brede selectie van populaire betalingsgateways die gemakkelijk afrekenen mogelijk maken. Aangezien het beheren van meerdere gateways en accounts een gedoe lijkt, is het de moeite waard om te kiezen voor eenvoudige en veilige opties zoals PayPal, Amazon Pay, Google Pay, Apple Pay, Stripe en populaire creditcards of betaalpassen.

Bovendien kunnen klanten hun betalingsgegevens opslaan, wat in de toekomst voor een probleemloze winkelervaring zorgt.

Zorg voor een royaal retour- en teruggavebeleid

Volgens de infographic van Invesp controleert 67% van de kopers de retourbeleidpagina van de site voordat ze een aankoop doen. Op die manier zullen klanten niet bij u kopen als u geen gegarandeerd rendement aanbiedt. Bovendien laat dezelfde infographic zien dat 92% van de kopers opnieuw zal kopen als het retourproces eenvoudig is.

Een genereus aanbod van retouren en terugbetalingen zal dus niet alleen meer verkopen stimuleren, maar ook de band tussen de klant en het bedrijf versterken, waardoor u zich kunt onderscheiden in de competitieve e-commerce-ruimte.

Bied flexibele verzendopties

De extra verzendkosten zijn voldoende om uw klanten te overtuigen om het afrekenproces te voltooien. Volgens het Baymard Institute zijn extra verzendkosten en belastingen de belangrijkste reden waarom kopers afzien van aankopen.

Geef uw klanten een reden om u uit de concurrentie te halen door flexibele verzendopties aan te bieden. Regel gratis of versnelde verzending om een ​​voorsprong op de concurrentie te krijgen. Hier kunnen we veel leren van winkelreuzen zoals Wal-Mart en Amazon.

Bieden gratis verzending onder standaardvoorwaarden, maar kosten voor versnelde verzending of verzending op tijd

Bied gratis verzending aan voor dure bestellingen. U kunt ook de verzendkosten verlagen voor goedkope producten of bestellingen. Deze aanpak moedigt klanten aan om meer te kopen om te profiteren van gratis of goedkope verzending.

Gebruik goedkope regionale vervoerders of postdiensten om de verzendkosten laag te houden.

Gevolgtrekking

De concurrentie op het gebied van e-commerce is hevig en meedogenloos. Met miljoenen bedrijven geplaagd door een overaanbod aan e-commerce spelers, is het voor aspirant-ondernemers erg moeilijk om hun bedrijf te onderscheiden van hun belangrijkste concurrenten.

Helaas zijn er geen eenvoudige manieren om uw startup op te schalen in deze competitieve omgeving. Als u echter de goede strategieën implementeert die in dit artikel worden beschreven, kan uw merk opvallen tussen de veelheid aan online retailers en aanzienlijke inkomstenwinsten genereren.

 instagram strategy 2020

https://marketingbook.shop/
Lebestiaire

Extra manieren om de site te promoten

google digital academy

Nu is uw website of webshop gestart! De klanten die u via de website kunt ophalen, stromen echter niet alleen in uw mailbox.Het internet bestaat al sinds 1983 en wereldwijd draaien meer dan 966 miljard websites. U moet begrijpen dat de wedstrijd op internet, ook via de searchmachines uw website gewoon op die positie zullen laten verschijnen. Naast de goedesite structuur en belangrijke elementen waar site ontwikkelaar rekening mee moeten houden, dragen talloze zaken van ontelbare omvang ook bij aan het succes van uw omgeving.

Sociale media

Via websites zoals Facebook, LinkedIn enz., die zijn opgebouwd rond dynamische interactie en het delen van informatie door gebruikers, kun je direct heel specifieke doelgroepen aantrekken en meer klanten genereren. Zorg er ook voor dat de merknaam van uw bedrijfspagina overeenkomt met de look die bij uw bedrijf past.

Google Enterprise-pagina

Als u voornamelijk lokaal zaken doet, biedt Google Mijn Bedrijf absolute meerwaarde in zoekresultaten en helpt u uw doelgroep effectiever te bereiken. Doe de test zelf. Blader naar Google en voer “Webdevelopmentapp ” in als zoekterm. Naast zoekresultaten toont onze Google Merchant-pagina ook kaarten en foto’s van bedrijven binnen en buiten.

Schrijf een blog

Blog over uw product of bedrijf. Houd uw bezoekers altijd op de hoogte van nieuwe content en ontwikkelingen. Uw website is het kanaal bij uitstek om uw nieuws onder de aandacht te brengen. Wanneer terugkerende klanten geen nieuwe inhoud op uw website kunnen vinden, verlaten ze snel uw website en kloppen ze op de deur van het spel, waar de ervaring en informatie alleen groter zijn dan uw website.

Offline communicatie

Vergeet je offline media niet! Voor alle communicatie van visitekaartjes, briefen, posters, catalogus, brochures en advertenties tot de belettering van uw voertuig, gelieve ook uw domeinnaam te vermelden. Hoe meer bezoekers uw website bezoeken, hoe meer geneigd zijn informatie over uw bedrijf en producten te verzamelen. Wat is er mooier dan het op je eigen website te doen?

Adverteren via Google (SEA)

Met behulp van de pay-per-click-methode kunnen bepaalde advertenties in de zoekresultaten van Google ervoor zorgen dat u boven organische zoekresultaten of zelfs websites van derden (display-advertenties) wordt weergegeven. Met behulp van deze op vraag en aanbod gebaseerde aanpak kunt u uw eigen betalingsbereidheid “bieden” voor elke klik op uw advertenties, waardoor bezoekers naar uw website worden getrokken. De cost-per-click-methode geeft u een enorm voordeel doordat adverteerders direct de waarde van websitebezoekers kunnen definiëren en het rendement na korte tijd kunnen berekenen.

Geef uw e-mailhandtekening op

Heeft u e-mailhandtekeningen overwogen? Voeg een link naar uw website toe in uw e-mailhandtekening … of beter nog, voeg een call-to-action toe onder de link naar uw website, zodat de ontvanger effectief kan klikken. Zijn er deze maand promotionele aanbiedingen? Staan er evenementen of productlanceringen op het programma? Of meer bezoekers aanmelden voor de nieuwsbrief? Moedig uw collega’s en werknemers ook aan om call-to-action toe te voegen aan hun handtekeningen. Een De reclamebanner in de handtekening kan groter zijn dan u denkt. Als je 10 collega’s hebt die elke week een e-mail sturen naar 35 mensen, dan heb je na 1 week je evenement naar 350 mensen gebracht …

On-site SEO

Optimaliseer uw website om een ​​hogere score voor zoekmachines te krijgen. Omdat hoge posities in Google = hoger rendement! Google en andere zoekmachines gebruiken meer dan 200 parameters om uw website in zoekresultaten te lokaliseren. Naast de technische structuur die website-bouwers bieden tijdens website-ontwikkeling, kunt u uw website ook een hogere positie in Google laten innemen door specifieke SEO-technieken toe te passen. Houd er bijvoorbeeld rekening mee dat H1, H2, leesbare URL, maar onthoud dat het aantal geoptimaliseerde pagina’s op de website ook enorme veranderingen kan veroorzaken. Content is koning!

Verwijzingen verzamelen

Heb je gehoord van het opzetten van een link? waarschijnlijk. Zoek naar sites zoals forums en homepages in uw vakgebied. Dan heb je direct de juiste doelgroep. Neem contact op met de webmaster van deze sites en vraag hen om een ​​link naar uw site op hun site te plaatsen. Meestal moet u ook hun website op uw website vermelden. U kunt bijvoorbeeld een extra pagina maken om alle interessante links te verzamelen. Zoekmachines houden ook rekening met het aantal links naar uw site wereldwijd, zodat u snel uw ranking in zoekresultaten kunt wijzigen. Daarnaast krijg je meer bezoekers via links op andere websites.

Netwerken

Netwerken, netwerken, netwerken … zeer succesvol. Niet omdat u online promoot of zelfs online verkoopt, u ​​moet de klassieke manier van netwerken vergeten. Laten we de volgende situatie aannemen … Je hebt een goede vriend die een goede gebruikte auto voor een goede prijs wil verkopen. Nog voordat hij auto’s publiekelijk aanbood, gaf hij aanvankelijk vrienden en kennissen de kans om auto’s te kopen. Het bedrijf is precies hetzelfde. Als uw potentiële klanten u kennen, waarom zou u dan niet bij u kopen?

Gratis geschenk

Ik weet het, dit klinkt paradoxaal, omdat je website voornamelijk wordt gebruikt om meer omzet en inkomsten te genereren, niet om dingen te leveren … Het regelmatig aanbieden van dingen is echter wanneer klanten je website keer op keer bezoeken Geweldige motivatie. Kies uw bedrijf voor de volgende aankoop. Doet deze promoties via sociale media om de kansvoor uw merk te vergroten.

Wil U meer weten over hoe uw website te promoteren of op topposities binnen Google te behalen en het genereren van meer bezoekers en omzet? Neem vrijblijvend contact met ons op!



Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html
Lebestiaire

Google werkplaats Antwerpen

google werkplaats antwerpen

Google komt met de introductie van een kosteloos online Digitale Werkplaats. Deze biedt allemaal de gelegenheid kennis en digitale vaardigheden op te doen over online groei.

Na succesvolle eerdere edities van de ( offline ) digitale atelier in Antwerpen voor zzp’ers en geringe ondernemers komt er nu ook een online lesprogramma. De online trainingen zijn te volgt voor allemaal die meer wil weten over de mogelijkheden die het internet biedt op het vlak van online groei.

Groei internet biedt veel kansen voor belgische bedrijven om groei te realiseren. Toch is het onaangenaam voor bedrijven deze kans te pikken wanneer ze te weinig digitale vaardigheden of weten bezitten. Vandaag de dag is het voor elke ondernemer misschien wereldomvattend dingen te doen door het gebruik van internet. Google wil ondernemers uit heel europa de kans verstrekken weten op te doen over online zakendoen en het wedden van technologie om hun onderneming een boost te verstrekken.

Certificering het online planning bestaat uit ruim 80 video’s, waarbij het voor deelnemers bestaanbaar is een eigen planning bijeen te stellen. Wanneer deelnemers de cursus hebben afgerond hebben ze een brede basiskennis over alle digitale marketingmogelijkheden die het internet biedt. Na completering van de online cursus ontvangen deelnemers een certificering van de digitale werkplaats, onderschreven door iab Europe.

Verschil tussen online en offline de digitale werkplaatsen die plaatsvinden in diverse steden in nederland, werd opgezet in samenwerkingsverband met qredits en belgische gemeenten. In een dagdeel wordt zoveel bestaanbaar tastbaar werktuig gegeven, waarbij de zzp’ers en nietige ondernemers rechtstreeks hun vragen kunnen stellen en het bestaanbaar is een 1/1 seance met een oefenmeester bij te wonen.

De online digitale studio biedt een nog breder aanbod aan knechten en de potentie ongezouten kennen en vaardigheden te toetsen door vragen te beantwoorden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Belgie: Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html